Wednesday, April 17, 2013

Sebelum Gerhana.



Saya kini sedang membilang waktu untuk hari penyatuan. Untuk menghapus dosa-dosa liar yang selama ini mengisi diari muda sejenis homo-sapien. Dosa atas imajinasi-imajinasi kotor yang dipraktikkan sebelum tiba waktu halalnya. Memperbaik catatan kiri dan kanan untuk setiap gerak tari di antara syurga dan neraka dunia.

Jadi ini waktunya.

Waktu naskah  ini dimuat naik ke ruang maya saya sedang bertarung hati membedil keringat-keringat yang tertinggal buat paparan hari istimewa itu nanti. Ke hulu ke hilir mengharap bulan terbit pada panas terik tengahari. Mustahil yang sebenar-benarnya. Yang saya pasti tidak akan saya bersua pada kebarangkaliannya. Cuma atas kata yang di atas sana, saya pertaruhkan usaha, mana tahu nanti dibuka jalannya.

Untuk semua, moga diberkati tuan tanah dan tuhan angkasa. Moga semua sengsara akan berakhir hendaknya.

Amen.


No comments: