Tuesday, April 03, 2012

Telanjang.



Aku berbogel keletihan. Gadis Popcorn masih lagi dalam nyenyak semalam. Letih dengan permainan cinta. Mana tidaknya, dari belasan malam sa-hingga ke pagi aku dan gadis popcorn mengatur masa, mengukur keupayaan masing-masing dalam dunia buatan manusia. Menanti hari-hari keramat yang nanti bersaksikan tuan langit dan tuhan tanah. Tentang hari penyatuan.


Melihat gadis popcorn lena tidur, aku jadi sesah. Aku usap perlahan susun letak bujur sirih pada wajah gadis popcorn. Langsung dia kaku tidak bergerak. Aku capai tangan kanan gadis popcorn dan genggam erat. Kemas. Gadis popcorn hanya beralih, buka mata separuh dan tersenyum. Lalu kembali beralih. Tangan kanan tadi aku kucup. Tepat pada tanda garis pemati.


Ini yang di dalam genggam hati aku ini, bahagia.


Bukan sehari atau dua aku kenal gadis popcorn. Gadis separa matang yang awalnya tidak pernah tidak mempertikaikan saiz jam tangan mini yang aku dapatkan dari bangunan pencakar kembar di Kuala Lumpur. Dia, gadis popcorn yang tidak putus bekalan masalahnya. Yang tidak pernah habis cerita-cerita fantasnya. Yang tidak akan padam nyalaan api cintanya. Itu pada aku dan semua itu masih tidak berubah. Ah, Tuhan kan maha penderma. Aku perlu satu senyum untuk buat aku gembira dan aku yakin tuhan telah beri aku lebih.


Hikayat aku dengan kisah cinta agung bukan benda besar untuk dipersembahkan. Dibukukan. Malah kalau untuk menyusur masa silam aku, mencari tempat letak dan bertapak hati bintang aku ini, yang sebaik sekarang, aku kira itu perkara membazir. Tak akan dipertemukan dan sudah terang gagal. Sejarah dan cerita bekas pemilik hati bintang ini masih ada, tersimpan rapi dalam ruang yang sudah aku kuncikan sejak kali pertama aku ucap kata cinta pada gadis popcorn. Atau mungkin gadis popcorn yang ucap dulu. Aku tidak pasti.


Cuma untuk aku selongkarkan buat tatapan kau semua itu memang tidak mungkin. Dan yang itu aku pasti sangat.

Pernah aku tersua sebaris ayat dalam satu kitab pendek terjemahan manusia sosial yang mana mereka penulis, tegaskan bahawa cinta yang sejati itu bukan dari sesuatu yang kau dambakan tetapi dari seseorang yang mendambakan kau. Bilamana baik dan buruk kau adalah nafsu pada jiwanya. Yang bogel kau nanti, akan dia tutup dengan kata-kata pembasah hati. Buat selimut kau dari kepulan dosa hidup dan mati. Neraka mahupun syurga.


Yes, girls are fuckable. And so do guys.


No comments: